Ce alimente te ajută să slabeşti?

Fără îndoială , pierderea în greutate se reduce la matematica simplă. Trebuie să mănânci mai puţine calorii decât arzi . Dar există alimente care te pot ajuta să slabeşti, cele care ajută la reglarea metabolismului.

Fasolea reprezintă o mare sursă de proteine, este bogată în fibre. Te vei simţi sătul după ce ai consumat fasole, îţi poţi satisface pofta de mâncare foarte uşor astfel.

Consumă supe sau ciorbe şi te vei sătura mult mai repede la masa de prânz.

Ciocolata neagră, bogată în antioxidanţi, îţi va satisface pofta de gustare şi pe cea de ciocolata în acelaşi timp, chiar dacă nu eşti obişnuit cu acest gust, în doar câteva zile, te vei obişui atât de mult cu el, încât vei prefera ciocolata neagră în locul celei cu lapte. Acelaşi lucru se va întâmpla şi în cazul cafelei negre.

Nucile, alunele sau migdalele sunt o sursă excelentă de fier, sunt bogate în proteine şi au un gust delicios. Acestea alimente foarte săţioase, te pot ajuta să slăbeşti daca le consumi cu moderaţie. Nucile, alunele sau migdalele pot fi o algere excelentă pentru o gustare.

Merele, consumate înainte de masă cu aproximativ o jumătate de oră, vor fi sursa necesară de vitamina C pentru a asimila mai bine fierul din alimentele consumate la masa de prânz. În acelaşi timp vor oferi senzaţia de saţietate care vă impiedică să mancaţi o masă copioasă. Incercati sa consumaţi fructe şi nu sucuri de fructe. Unul dintre motive este faptul că fructele crude conţin mai multe fibre.

Daca renunţ la fumat, mă voi îngrăşa?

Daca aţi decis să renuntaţi la fumat, aţi făcut primul pas spre îmbunatăţirea sănătăţii. Renunţarea la fumat poate îmbunatăţi simţul olfactiv şi cel al gustului. La inceput este posibil să se modifice pofta de mancare, dar creşterea în greutate poate apărea dacă substituiţi tutunul cu alimente, aceasta este cea mai frecventă greşeală. Pentru a evita creşterea în greutate, înlocuiţi tutunul cu guma de mestecat fără zahăr sau cu bomboane tari, la care să puteti renunţa uşor după ce aţi depăşit dependenţa de tutun. Aprovizionaţi bucătăria cu gustări nutritive, astfel încât să consumaţi un fruct, legume sau proteine slabe, atunci când simţiţi nevoia unei gustări. Beţi multa apă şi evitaţi alimentele cu multe calorii, precum sucurile acidulate sau chipsurile, care pot determina creşteri de greutate.

Cum pot obtine suficient calciu avand o dieta vegetariana?

Prin consumul de alimente vegetariene bogate in calciu, inclusiv legumele cu frunze verzi cum ar fi broccoli si varza creata, fasole albă, lapte de soia organic fortificat şi sucuri , precum şi o varietate de fructe si legume, puteţi obţine tot calciul necesar organismului. Dar pentru a păstra oasele puternice şi pentru a evita osteoporoza este necesar sa asimilaţi calciul pe care îl consumaţi, pentru a păstra calciul în oase. Exerciţiile şi vitamina D ajuta la mentinerea calciului în oase, în timp ce proteinele animale, excesul de sare, cafeină şi tutun poate duce la pierderea de calciu din oase.

Cum pot obtine necesarul de proteine avand o dieta vegetariana ?

Proteinele sunt necesare pentru construirea, întretinerea şi repararea ţesuturilor din organism. Au existat studii care au aratat ca diverse alimente vegetale trebuiau consumate împreună pentru a asimila maximum de proteine. Ştim acum că nu este necesar consumul simultan al diverselor alimente. Atâta timp cât dieta conţine o varietate de cereale, leguminoase şi legume, necesarul de proteine este uşor de atins. Alimente vegetariene bogate în proteine includ produse pe bază de soia, cum ar fi: tofu, tempeh (boabe de soia fermentate), seitan ( un substitut de carne facut dintr-o proteina numita gluten de grâu), fasole neagră, linte, năut, seminţe, cum ar fi quinoa şi bulgur şi pâine din grau integral.

Cât de important este somnul ?

De cele mai multe ori, detaliile sunt cele care ajută sau, din contra, înfrânează o dietă. Somnul este important în obţinerea rezultatelor dorite, iar pentru sănătatea organismului este esenţial. Deprivarea de somn poate avea efecte negative pe termen lung asupra organismului.

Noţiuni de bază: câteva ore de somn în fiecare noapte, nu vor duce automat la pierderea în greutate. Cu toate acestea, dacă nu dormiţi suficient, rezultatele unei diete pot fi încetinite. Cercetări recente sugereaza că hormonul foamei (grelina) este afectat atunci când organismul nu are parte de suficientă odihnă. Abia după ce orarul de somn a fost respectat, hormonul responsabil cu apetitul alimentar intră în normal. Un somn de minimum 7-8 ore pe noapte te a ajuta să te simţi mai energic în timpul zilei.

Care este necesarul zilnic de fibre? Alimente bogate în fibre!

Peste tot citesc despre cat de important este sa consum alimente bogate in fibre.

Care este necesarul zilnic de fibre? Ce alimente repezintă o sursa bogată de fibre?

Pentru 1000 de calorii consumate trebuie să asiguraţi minimum de 14 grame de fibre.

Există două tipuri de fibre: solubile şi insolubile. Fibrele insolubile, găsite în cereale integrale, tărâţe, nuci, fructe şi legume ajută un tranzit intestinal normal. Fibre solubile, găsite în ovăz, fasole, mazăre, mere, afine, pere, ajută la scaderea valorilor colesterolului şi reduce riscul de boli de inima.

Pentru a creşte aportul de fibre alimentare, citiţi etichetele şi alegeţi alimente care au cateva grame de fibre per portie. Începeţi ziua cu un bol de cereale integrale sau tărâţe de cereale, cu cel puţin 5 grame de fibre per portie si cu fructe proaspete. La masa de prânz, alegeţi painea integrala şi adaugati legume la sandvişuri sau o salată de legume, fasole si nuci. Bucuraţi-vă de cereale integrale la cină, împreună cu mai multe fructe şi legume. Asiguraţi-vă că beţi multe lichide în timp ce creşteţi aportul de fibre pentru a minimiza orice disconfort gastro-intestinal.

5 motive pentru care dietele pot fi inutile!

Iata cateva motive pentru care dietele pot fi sortite esecului!

In loc sa gasim cauza, renuntam! Pentru a intelege cum functioneaza o dieta si care sunt principiile care stau la baza unui plan de slabit, va prezentam cateva greseli pe care multi le fac atunci cand incearca sa urmeze orice dieta:

1. Ne concentram doar asupra caloriilor!

Citim toate etichetele produselor consumate si numaram caloriile, dar nu putem compara caloriile unui suc carbogazificat  cu cele ale unor migdale, chiar daca, in matematica, sunt egale.

Sunt calorii care te ajuta in diete si alte care iti pot dauna. Anumite alimente stimuleaza activitatea insulinei, de exemplu: zaharul, faina alba, fasolea, chiar si cerealele in exces, ceea ce declanseaza o schimbare in metabolismul nostru. Care este rolul insulinei? Insulina are un rol important în sinteza proteinelor, prin transportul aminoacizilor în cadrul celulelor. Poate astfel accelera sinteza proteinelor în cadrul muschilor. Pe scurt, insulina transporta zaharul din sange in celule, pentru a furniza energie organismului nostru.  De aceea, corpul nostru poate primi semnale ca suntem infometati, chiar daca tocmai am mancat, astfel pofta de mancare va creste, iar metabolismul nostru va fi incetinit. Trebuie sa avem grija sa consumam alimente care stimuleaza cresterea metabolismului si arderea grasimilor. Alegeti sa consumati fructul intreg, in loc sa faceti un suc delicios din acesta, consumul de fibre va fi de ajutor in aproape orice dieta.

2.  Reducerea grasimilor din alimentatie!

Cei mai multi oameni considera ca daca reduc aproape complet grasimile din alimentatie, vor slabi. Acest argument poate fi combatut usor daca intelegem mecanismul prin care coprul nostru asimileaza grasimile si rolul acestora. Astfel daca vom reduce alimentele bogate in carbohidtrati, dar vom consuma alimente bogate in grasimi, putem avea rezultate mai bune, decat daca am elimina complet grasimile din diete.

3.  Va infometati in speranta ca asa veti slabi mai repede!

Dietele care permit sa mancati pana va saturati s-au dovedit a fi eficiente, am explicat mai sus cum prin infometare puteti incetini metabolismul si arderea grasimilor din organism. De aceea, trebuie sa evitati infometarea ca forma de dieta, pentru ca, il loc sa va ajute sa slabiti, va inceti tot acest proces. Mancati pana va saturati, atentie insa la alimentele consumate! La micul dejun incercati sa consumati proteine, oul poate fi o alegere buna pentru masa de dimineata.  De retinut: grasimile, proteinele sau fibrele sunt de preferat pentru ca pot reduce nivelul de insulina si stimuleaza metabolismul.

4. Nu urmati o dieta potrivita sau urmati partial o dieta!

Cand vreti sa slabiti, principalul scop este sa fiti mai sanatosi, de aceea modul de viata se va schimba odata cu aceasta decizie. Trebuie sa urmati un plan, sa tineti cont de principiile unui stil de viata sanatos. Nu puteti alege sa urmati o dieta partial, pentru ca rezultaele s-ar putea sa fie contrare cu cele pe care sperati sa le obtineti. Pentru inceput, stabiliti exact cat trebuie sa slabiti si apoi mentineti greutatea dorita printr-un stil de viata sanatos!

5. Nu faceti miscare!

Nu puteti obtine greutatea dorita si un corp sanatos daca nu faceti miscare, nu e un mit! Miscarea ajuta la arderea caloriilor, ca sa slabiti intr-un mod sanatos, trebuie sa evitati o viata sedentara. Daca nu sunteti genul care merge la sala, nu e nicio problema, puteti face miscare in activitatile pe care le aveti zilnic. Incercati sa mergeti pe jos in loc sa circulati cu masina sau autobuzul, purtati incaltaminte adecvata si un drum pana la birou, poate deveni o placere! O ora de mers pe jos va va ajuta in orice dieta. Alegeti sa urcati pe scari, in loc sa luati liftul, alergati alaturi de copii, jucati fotbal, tenis, inotati de cate ori aveti ocazia. Chiar daca nu aveti intotdeauna timp sa cautati un teren de sport in zona, puteti gasi metode de a face miscare intr-un mod placut!

Si, cel mai important, nu renuntati la stilul de viata pe care l-ati adoptat, daca ati ajuns la greutatea dorita! Un corp frumos inseamna, in primul rand, un corp sanatos!

 

 

Sfaturi pentru slăbire

Incercati sa stabiliti tinte pe care sa le puteti atinge si astfel nu veti fi dezamagiti si nu veti intrerupe dieta sau cura de slabire pe care o urmati. Este mai simplu sa mentineti o greutate daca ati scapat treptat de kilogramele in plus.

Nu sariti peste orele de somn. Oboseala creeaza un apetit mai mare pentru mancare, corpul avand nevoie de mai multa hrana pentru a se reface, plus ca este este un factor negativ pentru sanatatea dumneavostra. Nu sariti peste mese. Este foarte important sa mancati la fiecare 3-4 ore. Persoanele care sar peste mese au un nivel ridicat de grasime si intampina dificultati in a scapa de kilogramele in plus. De asemenea acest lucru va poate afecta metabolismul. Este important sa mancati la micul dejun, veti avea mai multa energie si veti manca mai putin in timpul zilei.

Evitati sa mancati atunci cand va aflati la petreceri si discutati cu alte persoane, pentru ca exista riscul sa mancati mai mult decat v-ati dorit fara sa realizati acest lucru. Mancati inainte sa mergeti la cumparaturi la supermarket, astfel vor fi mai putin tentatii. Incercati sa cumparati cat mai multe produse proaspete, cu cat a fost mai procesat un aliment, cu atat este mai putin hranitor.

Nu folositi prea mult indulcitori, incercati sa descoperiti gustul natural al mancarii fara a fi indulcita. Pe cat posibil incercati sa aveti in preajma si alte persoane care tin dieta, va fi mai usor astfel sa rezistati tentatiilor.

Incercati sa limitati consumul de cafea, ceaiuri sau sucuri, acestea produc senzatia de foame, acelasi lucru se poate spune si despre tigari, plus ca nu au alt efect decat acela de a va imbatrani prematur pielea. NU deveniti sclavul regimului de slabire, nu uitati ca scopul acestuia este de a va ajuta sa mancati sanatos si sa oferiti organismului dumneavoastra tot ceea ce ii este necesar.

Cel mai important aspect al oricarei diete si al unei vieti sanatoase este sa consumati minimum 2 l de apa pe zi.