Care este necesarul zilnic de fibre? Alimente bogate în fibre!

Peste tot citesc despre cat de important este sa consum alimente bogate in fibre.

Care este necesarul zilnic de fibre? Ce alimente repezintă o sursa bogată de fibre?

Pentru 1000 de calorii consumate trebuie să asiguraţi minimum de 14 grame de fibre.

Există două tipuri de fibre: solubile şi insolubile. Fibrele insolubile, găsite în cereale integrale, tărâţe, nuci, fructe şi legume ajută un tranzit intestinal normal. Fibre solubile, găsite în ovăz, fasole, mazăre, mere, afine, pere, ajută la scaderea valorilor colesterolului şi reduce riscul de boli de inima.

Pentru a creşte aportul de fibre alimentare, citiţi etichetele şi alegeţi alimente care au cateva grame de fibre per portie. Începeţi ziua cu un bol de cereale integrale sau tărâţe de cereale, cu cel puţin 5 grame de fibre per portie si cu fructe proaspete. La masa de prânz, alegeţi painea integrala şi adaugati legume la sandvişuri sau o salată de legume, fasole si nuci. Bucuraţi-vă de cereale integrale la cină, împreună cu mai multe fructe şi legume. Asiguraţi-vă că beţi multe lichide în timp ce creşteţi aportul de fibre pentru a minimiza orice disconfort gastro-intestinal.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *