Dieta Atkins

Dieta Atkins se bazeaza pe patru faze. In fiecare dintre aceste faze iti este permis sa mananci atat cat consideri necesar pentru a pierde greutatea dorita intr-un mod sanatos. Selectarea alimentelor difera in functie de cele patru faze, fiind gandita pentru reechilibrarea metabolismului fiecarei persoane.

Faza intai, cea de acomodare restrictioneaza consumul de carbohidrati la 20 de grame pe zi (20 de grame de carbohidrati scazand gramele de fribra, zahar, alcools sau glicerina). 12 – 15 grame trebuie sa provina din salata verde, spanac, broccolli, sparanghel sau fasole verde. Alimentele permise sunt carnea de orice fel, peste, alge de mare, pasare si oua, branza degresata sau partial degresata (maximum 120 de grame), unt. In aceasta perioada se recomanda cate 8 pahare de apa pe zi, iar produsele alcooloce sunt interzise. De asemenea se recomanda cate o tableta cu multivamine si minerale in fiecare zi. Aceasta faza este cea mai restrictiva si are ca scop inducerea rapida a starii de chetoza in organism.

Carbohidratii sau glucidele reprezinta o categorie importanta de nutrienti, fiind principala sursa de energie a organismului. 1 gram de carbohidrati genereaza 4 kilocalorii. Carbohidratii sunt depozitati la nivel muscular sub forma de glicogen. Carbohidratii simplii se gasesc in miere, sucuri, dulciuri rafinate sau in orice aliment realizat prin adaos de zahar rafinat, faina sau orez alb prelucrat. Acestia sunt rapid digerati si transformati in energie. Carbohidratii complecsi necesita un timp mai lung pentru a fi digerati si se gasesc in cereale integrale, legume si fructe. Digestia si absorbtia lor se produce mai lent decat in cazul carbohidratilor simplii, iar secretia de insulina nu este la fel de rapida. Cand avem in organism o cantitate mai mica de carbohidrati, corpul va fi obligat sa caute o alta sursa de energie. Prin arderea grasimii va obtine energia de care are nevoie. Asadar, daca se reduce cantitatea de carbohidrati obligam corpul sa arda grasimi pentru a obtine necesarul de energie, acest proces se numeste chetoza. Carbohidratii stimuleaza cresterea cantitatii de insulina secretata de pancreas. Insulina este responsabila cu transformarea excesului de carbohidrati in grasime. Astfel daca exista mai o cantitate mai mica de carbohidrati in corp, va fi secretata mai putina insulina si implicit va fi produsa mai putin grasime de catre aceasta. Nu se recomanda ca persoanele ce sufera de diabet sa respcte indicatiile acestui regim.

In faza a doua, scaderea in greutate este in continuare subiectul principal. In aceasta faza sunt permise de la 25 de grame de carbohidrati pe zi in prima saptamana pana la 30 de grame de pe zi in cea de-a doua saptamana. In cea de-a doua saptamana in meniu ar trebui introduse treptat: lactate proaspete, alune, rosii sau struguri, alcool, legume, alte fructe, legume, cereale.

Cea de-a treia faza este cea de mentinere a greutatii. In aceast faza crestem consumul de carbohidrati va creste cu cate 10 grame in fiecare saptamana atat timp cat greutatea corpului ramane constanta.

Cea de-a patra si ultima faza este modul de viata conform dietei Atkins, este vorba de stilul de viata adoptat pentru a avea greutatea dorita.

Cateva sfaturi in ceea ce priveste aceasta dieta:

  • Mancati peste de apa rece si alte mancaruri ce contin acizi grasi nesaturati Omega 3 (somon, hering).
  • Ulei de masline, in special uleiul de masline extra-virgin.

De evitat ar fi:

  • Uleiul de porumb, soia, iar cel de floarea-soarelui ar trebui consumat in cantitate moderata, dar fara a fi prajit
  • Margarina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *