Dieta Dukan

Una dintre cele mai raspandite diete la ora actuala este Dieta Dukan. Vedete precum Jennifer Lopez sau Kate Middleton au marturisit ca au incercat aceasta dieta. Secretele acestui regim au fost facute publice de catre doctorul Dukan, in cartea “Je ne sais pas maigrir”, traducere “Nu stiu sa slabesc”.

Diata Dukan are la baza patru etape esentiale pentru a obtine rezultatele dorite:

1) Prima etapa este de atac, in care vom consuma doar proteine pure. In functie de numarul de kilograme pe care doriti sa il pierdeti, veti respecta cu strictete aceasta etapa un numar fix de zile: daca doriti sa eliminati mai putin de 5 kilograme, atunci o singura zi petrecuta in faza de atac ar trebui sa fie suficienta, daca doriti sa slabiti pana la 10 kilograme, atunci aceasta faza ar trebui respectata timp de trei zile, pentru un numar de pana la 18 kilograme, faza de atac ar trebui sa tina cam 5 zile, iar pentru cei care doresc sa piarda mai mult de 18 kilograme, aceasta etapa, esentiala in dieta Dukan, ar trebui sa dureze intre 7 si 10 zile.

Trebuie sa retineti ca aceasta dieta va ajuta sa eliminati kilogramele in plus, de aceea, inainte de a incepe dieta trebuie sa va calculati greutatea reala, in functie de varsta si inaltime. Pentru un calcul exact puteti vizita site-ul oficial http://www.dukandiet.co.uk/calculate-your-true-weight.

Alimentele permise in aceasta perioada sunt impartite in 8 categorii. Zilnic trebuie consumate alimente din 2 categorii.

1. carnea rosie cu putine grasimi
2. organele de animale
3. pestele
4. fructele de mare
5. carnea de pasare
6. mezeluri
7. oua
8. lactate degresate

Pe langa aceste 8 categorii se adauga inca doua, esentiale si obligatorii, ce trebuie incluse in fiecare zi a dietei, indiferent de etapa parcursa: minimum un litru si jumatate de apa pe zi si o lingura si jumatate de tarate de ovaz zilnic.

De asemenea, sunt permise cafea si ceaiuri neindulcite, iar condimentele recomandate sunt: otetul, mustarul, sarea si ierburile.

2) Cea de-a doua etapa este cea de croaziera, mai exact, alternarea a doua regimuri, unul de proteine si legume si unul doar de proteine pure, pana atingeti greutatea dorita. In functie de numarul de kilograme pe care doriti sa il eliminati, se stabilesc si zilele de alternare.

3) A treia etape este de consolidare si dureaza exact 10 zile pe kilogram pierdut. Sunt permise toate alimentele din perioada de atac si din perioada de croaziera, in plus puteti introduce gradual o portie de fructe pe zi (cu exceptia bananelor, strugurilor si a cireselor), cel mult doua bucati de paine integrala pe zi, o bucata de branza pe zi, 2 linguri de tarate de ovaz pe zi. Puteti include doua mese de sarbatoare, iar o zi intreaga veti consuma doar de proteine, ca in perioada de atac. Nu uitati sa consumati cel putin un litru si jumatate de apa pe zi.

4) Etapa finala este de stabilizare, cea in care veti consuma o zi pe saptamana proteine pure, mergeti pe jos cel putin 30 de minute in fiecare zi, alegeti sa urcati pe scari si nu uitati sa consumati trei lingurite de ovaz pe zi si sa conusmati 1,5 litri de apa zilnic.

Avantaje acestei diete:

Inca din faza de atac, rezultatele acestei diete sunt vizibile, daca va pregatiti pentru  un eveniment unde vrei sa arati extraordinar si sunteti presate de timp, aceasta poate fi abordarea cu cele mai bune rezultate in cel mai scurt timp.

Poti manca oricat de mult doresti, nu vei fi nevoita sa iti supraveghezi fiecare gram de mancare, atat timp cat respecti regulile acestei diete.

Unul dintre avantajele acestei diete este ca se bazeaza pe alimente pe care le consumi in general, astfel nu vei fi nevoita sa alergi dupa mancaruri ale caror denumiri nici nu poti sa le pronunti bine.

Aceasta dieta a devenit un stil de viata pentru multe femei, deci o poti urma timp indelungat.

Atentie insa, cand urmati acest regim exista si cateva posibile efecte nedorite: in prima etapa cand este indusa starea de chetoza (corpul este fortat sa arda grasimi pentru a obtine necesarul de energie) este posibil sa experimentati respiratie urat mirositoare si un gust metalic. Este posibil sa apara si o usoara constipatie, asa ca incercati sa preveniti aceste usoare neplaceri.

Doctorul Dukan insista foarte mult pe miscarea fizica in ajutorul mentinerii acestei diete, de aceea, recomanda minimim 30 de minute de mers pe jos in fiecare zi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *